Akkurat nå: Undersøkelse 99kr – Book nå!

Hvor viktig er fornøyde kunder

Har du noen gang tenkt på at Memira faktisk må komme i dialog med nye kunder hver eneste dag?
Våre fornøyde kunder kommer nemlig ikke tilbake til oss etter endt behandlingsprosess……..

Det er få bransjer som er så avhengig av fornøyde kunder som det vi er. En kunde som opererer øynene sine og ikke lenger trenger noen synskorrigering, har heller ikke lenger behov for våre tjenester. Vi er derfor ekstremt avhengige av at våre kunder snakker godt om det vi har gjort for dem til andre, og det gjør man jo bare dersom man er fornøyd. I våre kundefornøydhetsundersøkelser svarer rundt 50 % av våre kunder at de har valgt Memira på grunn av anbefalinger fra venner og bekjente.
På grunn av dette, har vi valgt å benytte en internasjonalt anerkjent metode for å måle grad av kundefornøydhet, nemlig metoden NPS (Net Promotor Score). NPS bygger på svar fra ett eneste spørsmål; ”Vil du anbefale Memira til en venn eller bekjent?”. Kunden svarer ut i fra en skala fra 0-10, der 0 er «Aldri» og 10 er «svært sannsynlig». Summerer vi alle kundebesvarelsene våre gjennom tidene, har vi en NPS på 62.

NPS beregnes ved å ta prosentandelen av de som har svart fra 9 eller 10, og trekke fra prosentandelsen som har svart fra 0-6. Dette blir en skala fra -100 til 100. Resultatet vår på 62, indikerer derfor at kundene våre er svært fornøyde.


I siste nummeret av EyeWorld, som er et internasjonalt magasin for de som jobber med synsfeil- og gråstærkirurgi, har Memira fått kred for måten vi jobber både med NPS, kundeundersøkelser og ikke minst hvordan vi resultatene fra dette i vårt daglige arbeid. Målsetningen vår med å ha så sterk fokus på dette, er at vi kan ligge i forkant og virkelig forstå kundens behov, samt justert og optimalisert våre prosesser til enhver tid.

Vil du lese hele artikkelen, finner du den her.